Verdient bescherming van financieel zwakkeren betere klantreizen?

60% van de Nederlanders is financieel ongezond of kwetsbaar (Bron: Deloitte & Nibud). En hoewel er best veel voorzieningen zijn om mensen te helpen, is de klantreis om daar gebruik van te maken uiterst complex. Dit initiatief is bedoeld om consumenten een eenvoudigere customer journey aan te reiken, waarin wordt voorkomen dat zij van website naar website of van app naar app worden gestuurd.

Breakfadst club
ICTU logo

Deze (eerste) uitwerking is een initiatief van het Ministerie van Binnenlandse zaken (ICTU) en marktpartijen .De scope is klein gehouden door te kijken naar vrouwen die financieel afhankelijk zijn van hun partner en in een scheiding terecht (dreigen te) komen. Deze groep heeft vaak achterstand in financiële kennis en gaat er na de scheiding financieel in de meeste gevallen (flink) op achteruit. Door de publiek-private samenwerking te intensiveren willen de initiatiefnemers een infrastructuur creëren waar alle branchegenoten gebruik van kunnen maken, mits een vorm van wederkerigheid wordt geborgd. Steven Gort van ICTU zal ingaan op hoe de overheid bijdraagt aan dit initiatief en haar rekenregels beschikbaar wil stellen, en op welke manier marktpartijen daar ook aan kunnen bijdragen. Als eerste uitgewerkte case is er een demo gemaakt over hoe dit in de praktijk (advies of voorlichting) kan werken.

Mede mogelijk gemaakt door

Organisatie

Jennifer op 't Hoog HDN S vierk grijs

Jennifer op 't Hoog

Dagvoorzitter en Directeur HDN

MichaelMackaaij Lin

Michael Mackaaij

Voorzitter CGA en Directeur nexxbiz

Agaat van ekeren

Agaat Van Ekeren

Organisatie VIP Congres en Relatiemanager Bureau DFO

Jeroen Oversteegen

Secretaris CGA en Blinqx Directeur business development

Jurjen oosterbaan

Jurjen Oosterbaan

Algemeen Directeur Bureau DFO

Eric Boers

Communicatie VIP Congres en Consultant/Copywriter Blinqx