60% van de Nederlanders is financieel ongezond of kwetsbaar (Bron: Deloitte & Nibud). En hoewel er best veel voorzieningen zijn om mensen te helpen, is de klantreis om daar gebruik van te maken uiterst complex. Dit initiatief is bedoeld om consumenten een eenvoudigere customer journey aan te reiken, waarin wordt voorkomen dat zij van website naar website of van app naar app worden gestuurd.
Deze (eerste) uitwerking is een initiatief van het Ministerie van Binnenlandse zaken (ICTU) en marktpartijen .De scope is klein gehouden door te kijken naar vrouwen die financieel afhankelijk zijn van hun partner en in een scheiding terecht (dreigen te) komen. Deze groep heeft vaak achterstand in financiële kennis en gaat er na de scheiding financieel in de meeste gevallen (flink) op achteruit. Door de publiek-private samenwerking te intensiveren willen de initiatiefnemers een infrastructuur creëren waar alle branchegenoten gebruik van kunnen maken, mits een vorm van wederkerigheid wordt geborgd. Steven Gort van ICTU zal ingaan op hoe de overheid bijdraagt aan dit initiatief en haar rekenregels beschikbaar wil stellen, en op welke manier marktpartijen daar ook aan kunnen bijdragen. Als eerste uitgewerkte case is er een demo gemaakt over hoe dit in de praktijk (advies of voorlichting) kan werken.
Je kunt je merk of organisatie op diverse manieren aan het VIP Congres verbinden. Bekijk de impressie op LinkedIn.
Stuur een e-mail aan: organisatie@vipcongres.nl