Marco Hendrickx

Directeur Aplaza

Contact

Bezoekadres
Stadsring 201
3817 BA Amerfoort

Naar de website >

Onderwerp kennissessie

Leren ná het winnen van een ICT Innovatie Award

Het winnen van de ICT Innovatie Award in 2010 was de start van de lancering van Aplaza - het platform waarmee verzekeraars en serviceproviders digitaal, veilig en snel gegevens kunnen uitwisselen met intermediairs. Marco Hendrickx - sinds 2012 directeur van Aplaza - blikt terug op de weg die Aplaza in 12,5 jaar heeft afgelegd tot waar Aplaza nu staat. Welke uitdagingen zijn er overwonnen, welke keuzes gemaakt, wat zijn de belangrijkste leerpunten en wat brengt de toekomst.

Over Aplaza

Aplaza is een onafhankelijke partij voor gegevensuitwisseling tussen verzekeringsadviseurs en verzekeraars/serviceproviders.

Wij zorgen voor het verbinden van softwaresystemen tussen verzekeringsadviseurs en verzekeraars/serviceproviders met als doel betere dienstverlening tegen lagere kosten.

Ruim 1.300 intermediairkantoren werken dagelijks met Aplaza. Per intermediair levert dit gemiddeld meer dan 1.300 uur per jaar aan tijdsbesparing op. Meer dan 30 verzekeraars/serviceproviders en 9 softwareleveranciers zijn aangesloten op Aplaza.

Onze oplossing

Aplaza maakt het leven voor verzekeringsadviseurs gemakkelijker én goedkoper. Aplaza koppelt softwaresystemen van adviseurs met de extranetten van verzekeraars en serviceproviders waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoren. Hierdoor zijn alle klantgegevens altijd up-to-date.

Alle relevante klantgegevens worden automatisch, zonder gegevens handmatig hoeven invoeren, in het softwaresysteem op klantniveau opgeslagen. We sturen bij Aplaza een drietal soorten klantengevens: Documenten, Berichten en Transacties.
Besparing: Gemiddeld 5 minuten per digitaal, 1 minuut per prolongatie/mutatiebericht en 10 minuten per transactie